Używamy własnych plików cookie oraz stron trzecich, aby zwiększyć korzyści dla klienta i ulepszyć doświadczenie korzystania ze strony. Nawigowanie po stronie rozumiemy jako wyrażenie zgody na ich wykorzystanie. Aby uzyskać więcej informacji, proszę sprawdzić naszą politykę cookies

Dodatkowo uruchomienie usługi przeładunku kontenerów na nowym terminalu pozwoli operatorowi na znaczną optymalizację kosztów łańcuchów dostaw.

Inwestycja ma na celu wypełnienie rosnącego popytu na usługi przeładunkowe w regionie Śląska. Dla wielu firm jest to bowiem kluczowy region dystrybucji krajowej oraz międzynarodowej na rynki Czech, Słowacji czy Węgier.

- Duży potencjał Śląska sprawia, że stale wzrasta nasze zapotrzebowanie na powierzchnie magazynowe i biurowe w tym regionie. Lokalizację wybraliśmy więc w taki sposób, by w przyszłości była możliwość dalszej rozbudowy powierzchni logistycznej o kolejne 3500 m2.

Był to dla nas ważny czynnik z uwagi na plany powiększenia potencjału przeładunkowego w obszarze drobnicy krajowej i międzynarodowej oraz zwiększenia możliwości świadczenia usług outsourcingowych, m.in zabezpieczania towarów w kontenerze, czyli tzw. sztauowania - powiedział Artur Pohl, dyrektor oddziału w Mysłowicach.

Dodatkowym powodem budowy terminala cross-dock jest intensyfikacja działań zmierzających do zwiększenia udziałów firmy w rynku frachtu morskiego, lotniczego i intermodalnego. Kluczowe znaczenie ma optymalna odległość od lotniska w Pyrzowicach, które w przyszłości operator planuje potraktować strategicznie w kontekście frachtu lotniczego.

Budowa centrum logistycznego w Czeladzi ruszyła we wrześniu. Umowa z deweloperem obejmuje powstanie nowoczesnego obiektu o powierzchni ponad 12 500 m2, w skład którego wejdą: magazyn logistyczny (4500 m2), terminal przeładunkowy (4000 m2) oraz biura o łącznej powierzchni 640 m2. Aktualni klienci zostaną przeniesieni do nowego terminala w kwietniu przyszłego roku. Już teraz trwają rozmowy o pozyskaniu klientów na dodatkowe 3500 m2.

- To już kolejne powiększenie obiektu i jego specjalizacja w ciągu ostatnich trzech lat. Zaczynaliśmy od magazynu w Tychach o powierzchni 1670 m2, obecnie jego powierzchnia jest bliska 8500 m2 i odpowiada naszemu potencjałowi rozwoju. Wykorzystujemy nasze przewagi konkurencyjne oraz nisze rynkowe w celu dalszej rozbudowy. Oczywiście doceniamy lokalizację oddziału w centrum gospodarczym Polski. Chcemy z tego oczywistego faktu nadal efektywnie korzystać - wyjaśnia Artur Pohl, dyrektor oddziału w Mysłowicach.

Śląski oddział ROHLIG SUUS Logistics zatrudnia już ponad 100 pracowników. Uruchamianie kolejnych usług m.in. transportu w temperaturze kontrolowanej i przeniesienie do nowej siedziby w Czeladzi otwiera dalsze możliwości ekspansji w regionie.

----------------------------------------
ROHLIG SUUS Logistics S.A. to jeden z czołowych operatorów logistycznych w kraju. Firma została założona w Polsce w 1989 roku, a rok później rozpoczęła działalność operacyjną. Obecnie dysponuje własną siecią oddziałów i terminali w Polsce oraz realizuje operacje logistyczne w magazynach o powierzchni 100 000 m2. Firma zatrudnia ponad 700 pracowników.
Firma zajmuje się szeroko pojętym zarządzaniem logistyką i transportem. Realizuje procesy logistyczne w oparciu o transport drogowy, morski, lotniczy i kolejowy oraz infrastrukturę magazynową, szczególną wagę przywiązując do profesjonalnej i indywidualnej opieki nad Klientem.
Pomimo, że działalność spółki ma charakter międzynarodowy, od 2006 roku jedynym właścicielem firmy jest polski przedsiębiorca Tadeusz Chmielewski. W zakresie frachtu morskiego i lotniczego firma współpracuje ściśle z międzynarodową grupą Röhlig & Co.
W latach 2003-2010 roczny wzrost przychodów ROHLIG SUUS Logistics wynosił powyżej 30%, podobnie liczba zleceń rosła w tym okresie średnio o 30-40% rok do roku.