INFORMATOR PRZEMYSŁOWY
Bezpośredni kontakt z firmami

Ciągły rozwój międzynarodowego Informatora Przemysłowego

05/05/2008, Barcelona

Wywiad z Miguelem Davilą, Dyrektorem Generalnym MECALUX Logismarket, zamieszczony w magazynie Packaging Journal, numer 04/2008

 

Informator Przemysłowy LOGISMARKET istnieje od 2001 roku i został stworzony w Hiszpanii. Kto wpadł na pomysł portalu i jak prezentuje się jego rozwój od momentu powstania?

Logismarket powstał w Hiszpanii w styczniu 2001 roku. Od początku chodziło o opowiedzenie się przez Grupę Mecalux za wykorzystaniem możliwości nowych technologii w celu zwiększenia obrotów i transformacji sektora logistyki i przemysłu.

W październiku 2001 Logismarket rozpoczął działalność we Francji i Portugalii. Wkrótce później, w marcu 2002 r., pojawił się Logismarket Włochy, a we wrześniu Logismarket Niemcy. W roku 2004 Logismarket poszerzył swój zasięg o kraje Beneluksu oraz Wielką Brytanię. Jako ostatnie dołączyły do Logismarketu Polska, Austria i Szwajcaria, pod koniec 2006 r., oraz Czechy w roku 2007. Obecnie Logismarket posiada oddziały w 12 krajach Europy. Przy ponad 1.100.000 profesjonalnych wizyt na stronach naszego portalu w miesiącu na skalę europejską, Logismarket jest firmą o mocnej pozycji w swoim sektorze.

Informator obejmuje sektory: logistyczny, magazynowania, opakowań oraz wyposażenia przemysłowego. Jakie są możliwości zaprezentowania firmy w Informatorze?

Początkowo działalność Logismarketu skupiała się wokół sektora logistycznego, ale szybko poszerzyliśmy ją o inne sektory działalności przemysłowej, jak np. sektor opakowań. Przyczyniło się to do znacznego rozszerzenia spektrum naszych klientów. Obecnie w ofercie portalu znajduje się ponad 58.000 produktów i usług ze wszystkich dziedzin przemysłu. Jesteśmy informatorem przemysłowym o charakterze ogólnym, a informacja, którą publikujemy jest szczegółowa i aktualna! Każdy producent wyrobów przemysłowych lub usługodawca z sektora przemysłu może korzystać z naszych usług.

Kim są Państwa klienci?

Ponad 3.300 firm zaufało Logismarket. Wspieramy je pod względem rozwoju handlowego, zarówno w Niemczech, jak w innych krajach europejskich. Wśród naszych klientów znajdują się małe i średnie firmy oraz międzynarodowe koncerny, jak CYCLOP, FROMM,... Są to producenci, dystrybutorzy i dostawcy produktów lub usług przemysłowych.

Które sektory i działy firm najczęściej korzystają z Informatora Logismarket?

75% naszych użytkowników to osoby na stanowiskach menedżerskich, głównie w działach zakupów lub zarządzie. A jeśli chodzi o sektory przemysłowe, to naprawdę zróżnicowanie  jest tu bardzo duże.

Dlaczego firmy powinny korzystać z usług Informatora Przemysłowego?

Logismarket ułatwia kontakty między firmami z branży przemysłowej, które oferują produkty lub usługi, a firmami, które tych produktów potrzebują. W roku 2007 pośredniczyliśmy w nawiązaniu 191.000 profesjonalnych kontaktów handlowych miesięcznie. Jest to znacząca liczba kontaktów, która przekłada się bezpośrednio na zwiększenie sprzedaży w firmach. Ponadto, proponujemy bogatą i elastyczną ofertę oraz indywidualną obsługę każdego klienta przez zespół naszych specjalistów, co pozwala na znalezienie rozwiązania dopasowanego do potrzeb każdej firmy. Ponad 80% firm z Informatora rok w rok obdarza nas swoim zaufaniem. Umacnia nas to w przekonaniu, że dostarczamy naszym klientom usługi o prawdziwej wartości dodanej.

Czy szukanie w internecie jest bezpłatne dla użytkownika? Jakie są inne możliwości wyszukiwania?

Wszyscy użytkownicy Logismarket mają bezpłatny i bezpośredni dostęp do wszystkich narzędzi oraz informacji dostępnych w naszym Informatorze on-line. Dzięki naszej wyszukiwarce oraz podziałowi na kategorie, można bardzo szybko i łatwo uzyskać listę dostawców poszukiwanych produktów oraz jeszcze łatwiej się z nimi skontaktować, bądź to poprzez e-mail, telefon czy faks lub odwiedzając ich stronę internetową.

Poza informatorem on-line, proponujemy różne narzędzia informacyjne i wyszukiwania: drukowane katalogi roczne, wydania specjalne, CD-ROM'y, newslettery, usługę publikacji komunikatów prasowych, itd. itp.

Jakie plany rozwoju na przyszłość ma Logismarket?

Nasz biznes szybko się rozwija i żeby utrzymać to tempo realizujemy rozmaite projekty mające na celu udoskonalenie oraz wprowadzenie nowych usług.

Na przykład, z geograficznego punktu widzenia, rozpatrujemy możliwość poszerzenia działalności o nowe kraje europejskie i Ameryki Łacińskiej.

W odniesieniu do świadczonych usług, zapoczątkowaliśmy proces tworzenia wersji elektronicznej wszystkich naszych publikacji na papierze. Teraz każdy katalog, czasopismo lub też wydanie specjalne opublikowane przez Logismarket będzie dostępne on-line. W ten sposób zwiększamy zasięg naszych publikacji i ułatwiamy dostęp do informacji o produktach i usługach z informatora.

Pracujemy także nad nowymi narzędziami sieciowymi, by zwiększyć łatwość posługiwania się portalem.

I na koniec, planujemy uczestnictwo w wielu międzynarodowych targach, by umocnić nasze relacje handlowe na wszystkich rynkach. W 2008 roku będziemy uczestniczyć w ponad 50 targach, m. in.: INTERPACK 08, CeMAT 08, EMBALLAGE 08, HISPACK 09, IPACK-IMA 09, itd.

Opinie, z jakimi się spotkaliśmy na targach INTERPACK w kwietniu, tak od naszych klientów, jak użytkowników, były bardzo pozytywne i są dla nas bodźcem do realizacji wszystkich wspomnianych projektów.