Używamy własnych plików cookie oraz stron trzecich, aby zwiększyć korzyści dla klienta i ulepszyć doświadczenie korzystania ze strony. Nawigowanie po stronie rozumiemy jako wyrażenie zgody na ich wykorzystanie. Aby uzyskać więcej informacji, proszę sprawdzić naszą politykę cookies

Konsolidacje ładunków obsługiwane są w 5 portach chińskich: Kaohsiung, Szanghaj, Ningbo, Hong Kong i Yantian.

Uruchomienie dwóch równoległych serwisów drobnicowych z Chin zwiększy atrakcyjność i dostępność usługi dla klientów z całej Polski. Zarówno w Warszawie, Wrocławiu jak i w Gdyni funkcjonuje dedykowane biuro lotniczo-morskie ROHLIG SUUS Logistics, które zgodnie ze strategią operatora zapewnia lokalny customer service.

Bezpośredni serwis do Gdyni szczególnie atrakcyjny jest dla klientów z północnej i centralnej Polski, choć z usługi korzystać mogą firmy z całego kraju. Jest to serwis ekonomiczny ze względu na wyjątkowo korzystne stawki frachtowe. Czas transportu z portu do portu wynosi od 33 do 36 dni. Z uwagi na fakt, że firma posiada certyfikat AEO, możliwa jest odprawa celna w Polsce w procedurze uproszczonej, z tzw. odroczonym podatkiem VAT, a dekonsolidacja ładunku odbywa się na terminalu w Gdyni.

Serwis realizowany przez Hamburg do Wrocławia i Warszawy jest zdecydowanie szybszy. Transit time z portu w Chinach do magazynu w Polsce wynosi bowiem od 24 do 28 dni. Możliwość odprawy fiskalnej w Hamburgu pozwala uniknąć płatności podatku VAT w momencie odprawy. Klient może rozliczyć podatek dopiero przy składaniu deklaracji do urzędu skarbowego. Ze względu na lokalizację terminali docelowych, usługa ta dedykowana jest głównie klientom południowej, zachodniej i centralnej Polski.

- Oba oferowane serwisy LCL mają swoje indywidualne zalety. Wybór najkorzystniejszej opcji zależy od lokalizacji, specyfiki działalności i wymagań klienta. W przypadku obu serwisów posiadamy dedykowane biura operacyjne w regionach, dzięki czemu możemy być zawsze blisko naszych klientów - powiedziała Małgorzata Musiał, Regionalny Kierownik ds. Rozwoju Biznesu Morskiego i Lotniczego z ROHLIG SUUS Logistics.

ROHLIG SUUS Logistics jako jeden z niewielu operatorów w Polsce posiada w swojej ofercie skład celny. Dzięki tej usłudze klienci mogą składować importowane towary, a każda partia towaru podlega należnościom celnym dopiero po opuszczeniu składu.

Przypomnijmy, iż na początku kwietnia br. operator otworzył biuro air&sea we Wrocławiu oraz uruchomił Dział Celny na wrocławskim terminalu lotniczym Cargo. ROHLIG SUUS Logistics od 11 października 2010 roku posługuje się też Certyfikatem Upoważnionego Przedsiębiorcy AEO, który potwierdza rzetelność operatora w obrocie gospodarczym oraz umożliwia priorytetową i skróconą kontrolę towarów na granicy celnej.

---------------------------------------

ROHLIG SUUS Logistics S.A. to jeden z najszybciej rozwijających się operatorów logistycznych w kraju. Firma została założona w Polsce w 1989 roku, a rok później rozpoczęła działalność operacyjną. Firma zajmuje się szeroko pojętym zarządzaniem logistyką i transportem. Realizuje procesy logistyczne w oparciu o transport drogowy, morski, lotniczy i kolejowy oraz infrastrukturę magazynową, szczególną wagę przywiązując do profesjonalnej i indywidualnej opieki nad Klientem. Pomimo, że działalność spółki ma charakter międzynarodowy, od 2006 roku jedynym właścicielem firmy jest polski przedsiębiorca Tadeusz Chmielewski. W zakresie frachtu morskiego i lotniczego firma współpracuje ściśle z międzynarodową grupą Röhlig & Co.