Używamy własnych plików cookie oraz stron trzecich, aby zwiększyć korzyści dla klienta i ulepszyć doświadczenie korzystania ze strony. Nawigowanie po stronie rozumiemy jako wyrażenie zgody na ich wykorzystanie. Aby uzyskać więcej informacji, proszę sprawdzić naszą politykę cookies

ROHLIG SUUS Logistics, przedłużył umowę najmu powierzchni magazynowej w gdańskim Parku Prologis na kolejne 3 lata. Obecnie zajmuje tam 4184 m2 powierzchni. Realizując strategię rozwoju logistyki kontraktowej, poza dotychczasowymi usługami firma uzupełniła ofertę gdańskiego magazynu o możliwość składu celnego wraz ze wszystkimi usługami dodanymi, tj.: co-packing, rozładunek kontenerów, paletyzacja towaru, dalsza dystrybucja. Posiadając zezwolenie sanepidu na składowanie produktów spożywczych, operator przygotowany jest również do obsługi klientów z branży spożywczej.

Ponadto podobnie jak w innych oddziałach firmy, ROHLIG SUUS Logistics również w Gdańsku systematycznie wdraża najnowszy system WMS, oceniany jako jeden z najlepszych na rynku rozwiązań do zarządzania operacjami magazynowymi.

Dlaczego Gdańsk?

Region Trójmiasta, biorąc pod uwagę lokalizację, jest bardzo perspektywiczny. Rozwijające się tam dwa duże porty i terminale przeładunkowe w Gdyni i Gdańsku, autostrada A1, trasa ekspresowa S7 oraz duży lokalny rynek zbytu to mocne strony, które wpłynęły na decyzję operatora o przedłużeniu umowy najmu powierzchni magazynowej w Parku Prologis oraz dalszych planach rozwoju logistyki kontraktowej w tym regionie. Na koniec I kwartału 2012 roku region Gdańska należał do czołówki wśród rynków z najniższymi wskaźnikami dostępnej powierzchni magazynowej (3,3%), co może wskazywać na jego popularność wśród firm logistycznych.

O rozwoju Pomorza świadczy również duża aktywność deweloperów w regionie Trójmiasta, którzy inwestują tam w budowę nowych powierzchni magazynowych. W dużej mierze spowodowane jest to wzrostem przeładunków kontenerowych w polskich portach, a co za tym idzie - wzrostem atrakcyjności tego regionu wśród spedytorów. Jak podaje Rzeczpospolita „przeładunki stosowanych w transporcie intermodalnym kontenerów wzrosły w 2011 roku o 23%". Co więcej, w najbliższych miesiącach spodziewany jest dalszy znaczny wzrost importu i eksportu towarów obsługiwanych przez polskie porty. Będzie to nawet 3,2-5,7 TEU rocznie.